Aquesta mateixa setmana comença la temporada a Lliga Femenina i a partir d’ara a la majoria dels mitjans de comunicació es parlarà pràcticament cada setmana dels resultats esportius de l’equip. Però no hem de deixar de banda la part econòmica, que és tal vegada la més important per poder dur un projecte i un somni com aquest el més amunt possible. Per tal de poder parlar de l’apartat d’economia, ens hem posat en contacte amb Joan Puigserver, que enguany ha deixat el seu càrrec de president del Joventut Mariana per passar a ser el Director Executiu de l’equip de Lliga Femenina, i el responsable de les gestions que s’estan realitzant per cobrir el finançament de l’equip:
- Quin percentatge del pressupost està cobert a hores d’ara?
- Avui mateix ja tenim fermats uns 320.000 euros segurs, i aproximadament uns 80.000 més que estan aparaulats, però que encara no estan firmats. Faltarien per cobrir un total de 200.000 euros (una tercera part del pressupost inicial), i per tant s’ha de seguir fent feina, continuar cercant empreses que vulguin ajudar al projecte. Tot suma i no hi ha cap quantitat menyspreable. Hem de comptar que les despeses del projecte d’enguany s’han multiplicat per dos (sous,Seguretat Social, viatges), i que la resta serveix per cobrir les despeses federatives i d’altres que van sorgint. També hi ha una altra manera de sumar, que és estalviant del pressupost inicial, com per exemple l’haver arribat a un acord amb Air Europa minva les despeses, o també el viatjar tan sols l’imprescindible, com per exemple turnar-se els tècnics en els desplaçaments a fora, o també estalviant en la no assistència a convidades de representació, i que no hi ha cap obligació de participar-hi. Tenim clar que no hipotecarem el club, no ho hem fet mai, i no ho farem ara. Es poden cercar recursos, fins i tot es podria cedir alguna jugadora, si al final fes falta per acabar de completar el total, un cop assolida la salvació, però espero que això no sia necessari, confio arribar al final.
- S’haurà de patir per cobrir totalment les depeses necessàries, o podreu anar tranquils?
- No serà fàcil. El camí bo de fer, ja s’ha fet. Justament hem ascendit en un any de dificultats econòmiques, però el secret és seguir fent feina i fer els deures durant tota la temporada, ja que gota a gota es fa gorg.
- Ens pot fer una valoració de com ha anat la campanya amb els comerciants?
- En primer lloc m’agradaria agrair al Setmanari Sóller l’encarte gratuït que va fer per engrescar els possibles socis, concienciar la gent i promocionar l’equip, però el que no s’ha fet fins ara ha estat anar porta a porta (sols a porta calenta, que són els col·laboradors que eren segurs), segurament per manca de temps i de personal. Som conscient de certes reticències en fer-se socis per la manca de pavelló i no poder jugar a Sóller.
Si hem de fer una valoració, crec que la resposta, tot i no ser dolenta, encara hi ha un marge, però anirem fent tira a tira. A hores d’ara comptam amb un centenar de socis de la Lliga Femenina, si tenim en compte que aquests darrers anys hem tingut una assistència als partits de 200 aficionats, més de la metiat ja s’han fet soci. A la taquilla dels partits es podran continuar fent socis i nosaltres sabem que el mes de setembre és molt dolent i un mes de moltes despeses. Resumint, crec que està bé haver fet 100 socis sense anar porta a porta, però que encara en falten més.
-Fins quin punt s’ha implicat l’ajuntament de Sóller?
- Pel que fa al projecte, no ens podem queixar. S’ha implicat el batle, el regidor d’esports, el regidor de turisme i el regidor d’hisenda. Han duit a terme moltes gestions que hem realitzat de manera conjunta, algunes d’elles ja han donat un resultat i d’altres estan en camí. Han ofert una màxima col·laboració i seguirem estretament lligats fins a final de la temporada.
- I la resposta de les empreses importants de la Vall?
- Les empreses importants pràcticament hi han col·laborat totes, encara que no de la mateixa manera. Nosaltres som conscients de la dificultat del moment, però tot suma. Estic content perquè crec que han respost positivament.
- Creieu que el ciutadà ha pres consciència del que significa en realitat tenir un equip de bàsquet a aquesta categoria?
- L’afició que ja era habitual del bàsquet, sí. La resta de la gent tal vegada no, però perquè li falta informació (mitjans escrits, audiovisuals...). Però tot això anirà arribant poc a poc. La informació és vital per conèixer la repercussió d’aquesta categoria.
- És veritat que la Televisió de Mallorca s’ha interessat en televisar un seguit d’encontres de lliga? Quina compensació econòmica ofereix?
- Hem tingut diverses reunions amb la directora, Marisa Goñi, i també amb el director d’esports, i la cadena està molt interessada en televisar bastants partits, sempre que per part d’IB3 no hi hagi inconvenients, que sembla que no n’hi haurà. En tot moment s’ha vist una bona predisposició, i fins i tot hem parlat que si hi ha algú interessat en la part de publicitat, el club s’emportaria el 50% de la recaptació. La Televisió de Mallorca ja televisà el partit de Capdepera i la intenció de la cadena és promocionar l’esport de Mallorca. No han ofert cap compensació econòmica, però a nosaltres ens interessa la promoció de l’equip i de Sóller. El poble no hi perd, hi guanya.
- Parlant de promoció, com sorgí la idea que sortís el nom de Sóller a l’anagrama de la samarreta i en el nom oficial de l’equip?
- Quan vaig veure la imatge de “Sóller, bon dia” em va agradar molt, la vaig veure molt fresca. Però ho vaig voler consultar amb un expert i vaig parlar amb Miquel Capó. Li semblà una bona idea i en parlàrem amb l’ajuntament, ja que Foravila l’havia dissenyada per ells. A l’Ajuntament li semblà bé i autoritzar la seva utilització com a anagrama de l’equip. L’anagrama del Joventut Mariana no és gaire vistós (tal vegada l’hauríem de modernitzar) i al final es col·locà a la part posterior de la samarreta per qüestions estètiques i de disseny.
- Creieu que el jugar a Palma podria significar el tenir un spònsor palmesà i deslligar-se de Sóller?
- Jo no ho consentiria. Jo soc un localista i perdria la il·lusió. Prefereixo patir com enguany estam patint per aconseguir el finançament, però primer és Sóller. Ara la Vall s’està tutejant a una de les lligues més importants del món i tal vegada la gent no n’és conscient. El Sóller Joventut Mariana jugarà amb els equips de les ciutats més importants d’Espanya. Possiblement haurà de passar un temps perquè la gent s’adoni de la fita històrica que és el projecte.
- Es pot afirmar que el projecte tindrà continuïtat?
- En primer lloc hem de salvar la categoria pel que fa a la part esportiva. I per la part econòmica, jo ja m’he compromès a dur-ho endavant, però el que he fet enguany no sé si ho tornaria a fer. Ara ja s’ha obert una porta i s’ha creat un precedent (jo confio que es salvin). La fita és demostrar que Sóller pot tenir un equip a Lliga Femenina. El problema econòmic el tindrem durant tota la temporada. Si tots els restaurants i els comerços es fessin socis col·laboradors, cobriríem la totalitat del pressupost.
- Voleu dir que l’any que ve no es duria el nom de Sóller?
- Si sortís un spónsor amb una quantitat important, es podria compartir. Per damunt de tot prima la continuïtat del projecte. Enguany un spònsor fort ens podria haver deixat penjats (com per exemple li ha passat al Vinaròs). Val més fer la feinada que feim (perquè volem) tota la Junta Directiva. Però tot això no tindria una raó de ser si no hi hagués una estructura i una massa social al darrera. Tenir un equip a aquest nivell dóna qualitat al club.
- Com està l’economia del club?I la dels equips base?
- Ara no està baix la meva responsabilitat, tot i que segueixo col·laborant. El Joventut Mariana des de fa bastants anys va separar la comptabilitat endues parts diferenciades, i el pressupost dels equip base mai no ha servit per alimentar el primer equip. Però tots junts hem format un sol club i d’alguna manera els sponsors dels equips base també indirectament han col·laborat en dur endavant el projecte d’LF. Tal vegada per això també els spònsors dels equips base pens que haurien de tenir un carnet per la Lliga Femenina. Tots els jugadors del Joventut Mariana podran accedir gratuïtament als partits, i tindran dret a dos carnets de 40 euros pels familiars.
- Què podeu dir als comerciants per què donin el seu suport al club?
- És fàcil. S’ha agafat el nom de “Sóller, bon dia”, que creim que és un paraigua que serveix per tots i per tot el poble. El nom de la Vall sortirà per totes les pàgines web i moltíssima gent sabrà on és Sóller gràcies a la difusió que donarà l’equip. Aquesta lliga es segueix per tot el món i dur aquest nom és donar-lo a conèixer. A Sóller hi ha gent que el bàsquet no li agrada, però jo li diria que 80 o 150 euros tampoc no és tant i serviria per ajudar al projecte. S’ha fet un equip amb molta il·lusió, però amb cap i dins les possibilitats del club. Jo sempre veig el tassó mig ple i no puc transmetre pessimisme, tot i que he de ser realista, i a vegades necessito animar-me a mi mateix per sobreposar-me a cada entrebanc del camí. Si tot surt bé, serà impressionant (l’objectiu és salvar la categoria). Serà un gran premi a la feina d’equip ja que nosaltres sempre deim que cadascú fa feina al seu redol, i tothom fa feina pel Joventut Mariana.
- Quins són els secrets per mantenir un club des de fa tant anys, superant tots els obstacles i, a més, assolint tots els objectius?
- Tal vegada la nostra filosofia. Ens mou un sentiment de poble i feim feina desinteressadament. El bàsquet també fa una labor social important i de cada any més. Ara tenim un equip professional, però la gent que fa feina pel Mariana no ha canviat, segueix essent gent treballadora, de classe mitja, però que fa feina desinteressadament pel poble, mitjançant el club. El tracte amb les jugadores és el mateix. El club té anomenada dins el món del bàsquet pel tracte amb les jugadores, perquè nosaltres pensam que per damunt de tot són persones i estan fora de casa seva, i nosaltres som com la seva segona família. Però tot això sempre fora de la pista, a la pista se’ls exigeix el màxim. Però tal vegada el més important és que ens movem per il·lusions, però no per obsessions (que sempre són males companyes). Mitjançant la nostra il·lusió, els somnis es poden fer realitat. Tot això ha estat un premi a la constància i a la perseverància.
- I ja per acabar, teniu el Setmanari Sóller a la vostra disposició per fer arribar algun missatge a la vall de Sóller...
- Jo voldria fer arribar el nostre més sincer agraïment a les empreses i a les institucions que fins ara han col·laborat, no tan sols a la Lliga Femenina sinó a la resta d’equips, i animar la gent a que ja sia fent-se soci o amb aportacions, formin part d’aquest projecte i l’ajudin a arribar a bon port. Així contribuiran, mitjançant el bàsquet, a donar a conèixer el poble de Sóller per tota Espanya, a Europa i fins i tot arreu del món.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De momento no hay comentarios.