Cotxes dins horts: cap a un canvi de model del Sóller de sempre?

Cotxes dins horts: cap a un canvi de model del Sóller de sempre?

Sóller té un greu problema d'aparcaments públics. El Pla Especial d'Horts de Tarongers planifica un total de 17 zones d'aparcament situades en zones rústiques properes a vials o camins a fi de pal.liar aquesta mancança de llocs d'estacionament que s'ha vist especialment agreujada per l'augment de trànsit que va suposar l'obertura del túnel. Però la construcció d'aquests aparcaments té una contrapartida: la desaparició de petites però, en alguns casos, significatives «zones verdes» que donen «aire» als barris i que passen a ser llocs sense personalitat, asfaltats i amb cotxes aparcats. Si més no, val la pena que quedi constància gràfica d'un fet: en un moment determinat de la història els sollerics han optat pels cotxes enfront als tarongers i llimoneres. No val la pena en aquests casos intentar donar la culpa només als governants. A totes les famílies solleriques hi ha, al menys, un cotxe, potser dos o tal vegada tres. Per tant la creació de zones d'aparcament és una necessitat ben real. D'altra banda cada vegada es veuen més horts de tarongers abandonats. Tot un altre símptoma de canvi de sensibilitat dels habitants de la Vall dels Tarongers. Però no de tots. Aquests dies hem pogut comprovar com els veïnats »tot i creure en la necessitat de habilitar estacionaments» els sap greu veure desaparèixer un vell hort baix les màquines de l'Ajuntament. O un tros de paret d'aquelles d'esquena d'ase per fer una portassa per on els vehicles entraran i sortiran del seu «dormitori». Una bona mostra d'això és pot veure ara devora la Plaça dels Estiradors, a l'aparcament que habilita l'Ajuntament, arrabassant cítrics i eliminant parets de les que ja no es fan.

NATIVE