Madrid exclou del conveni de carreteres el túnel del Port

El Ministeri ofereix més doblers però per a un nou conveni que no contempla aquesta inversió

La notícia saltava dimarts dia 8 quan el secretari general del PSIB, Francesc Antich, anunciava que s'havia aconseguit un nou conveni de carreteres amb Madrid en el qual es doblava la quantitat destinada a inversions a carreteres a la Comunitat Autònoma però també que el Govern Central «donava per liquidat» el conveni actual i que no pagaria ni un euro de bona part de les obres ja licitades pel Govern Balear, entre d'elles l'obra estrella d'aquesta legislatura a Sóller: el túnel de Sa Mola. La reacció del Govern Balear no es feia esperar. Jaume Matas ironitzava sobre l'increment en carreteres «gràcies a Antich» i donava a entendre que el nou conveni, 569 milions d'euros, s'afegia al ja vigent mitjançant el qual s'han adjudicat fa poc les obres del segon accés al Port. En cas contrari el Govern Balear duria Madrid als tribunals. Però la resposta del Ministeri també va ser contundent:«Madrid no pagarà les obres ja iniciades perquè el Govern s'ha passat adjudicant obres per un valor molt superior al contemplat al conveni (en el cas del túnel un 347'6% per sobre) i per tant el donava per dissolt, recomanant a Matas acceptar la nova proposta. A nivell local, i donada la gran transcendència de la notícia, el batle emetia un comunicat en el qual Simarro s'afegia al discurs del president afirmant que «el túnel de Sa Mola anirà endavant malgrat que el Govern Central no hagi inclòs el projecte dins la nova proposta del conveni de carreteres».

NATIVE