Presentat el tramvia número1, restaurat i renovat pel Tren

La restauració de la unitat, que data de 1913, ha costat més de 100.000 euros

El passat dia 22 es va presentar el tramvia número u de la companyia ferroviària de Sóller que ha estat totalment restaurat i renovat després de nou mesos de feines realitzades als tallers de l'empresa. La presentació de l'unitat consistí en un senzill acte en el qual participaren alguns dels empleats i durant el qual el director tècnic del Ferrocarril, Miquel Socias, explicà els detalls d'aquesta recuperació. Segons Socias, l'automotor havia quedat arraconat a cotxeres i desproveït d'algun dels seus elements per la qual cosa ja no podia circular. L'any passat l'empresa es proposà no només recuperar-lo pel seu valor històric sinó renovar-lo totalment i equipar-lo amb la tecnologia més moderna: GPS de posicionament, sistema automàtic d'engreix de rodes i vies, torre d'assecat per evitar oxidacions, etc. Pel que fa a la restauració, ha estat renovat en tots els seus elements originals: fusta, vernis, els colors característics d'aquestes unitats «solleriques que fan que viatrjar amb aquestes tramvies sigui un autèntic luxe i un retorn al passat però amb les màximes garanties. La unitat restaurada es construí als tallers de Carde i Escoriaza de Saragossa el 1913. El disseny, supervisat pel propi Jeroni Estades, era una mescla dels tramvies de Vigo i València, amb elements importats de Chicago i Filadèlfia. La fusta elegida, que havia de ser teca, fou finalment caoba. Aquests unitats costaren 10.000 pessetes cada una. La restauració de ara ha fet el tren ha suposat una inversió de més de 100.000 euros.

NATIVE