El tren envesteix una nova fase de renovació de la via fèrria

S'utilitzen materials per disminuir les vibracions del tren

El mes de febrer, quan finalitzi la nova fase de les obres de reforma de les vies que aquests dies du a terme el ferrocarril de Sóller, s'hauran renovat totalment quatre quilòmetres més de via. Aquesta nova fase de renovació de la línia fèrria es centra en aquests moments al Pujol d'en Banya i al creuer de Santa Maria i al tram entre el pas a nivell de Santa Maria i Son Amar on les vies es subjectaran mitjançant un nou sistema que combina metall i goma per evitar les vibracions del tren i una millor adaptació a les vies. Segons els tècnics de la companyia per aquesta part de la reforma s'empraran 2.000 travesses noves de roure per quilòmetres de via. Les travesses procedeixen de Galícia i tenen un cost de 24 euros la unitat molt per sobre les que fins ara s'empraven, de pi. Dins els túnels, a les zones amb més humitat, a les curves amb molt desplaçament i als passos a nivell s'empraran travesses de formigó, per assegurar encara més la durabilitat del sistema.

Native Feed