Dissabte s'inaugurà el túnel de Sa Mola que obri una nova etapa per al Port

La posta en marxa del segon túnel de la Vall dota el nucli costaner del seu esperat accés alternatiu

Dissabte passat, a les 11, el president Jaume Matas tallà per segon cop en la seva vida la cinta per inaugurar un túnel a Sóller. El primer pic, ara fa 10 anys justs, ho va fer per inaugurar el túnel de Sóller la qual cosa suposà encetar una nova etapa per a les comunicacions de la Vall. A menor escala però no menys important per al Port és la posta en marxa del seu segon accés també mitjançant un túnel que, a més de ser el segon de la Vall també és el segon més llarg de la Comunitat Autònoma. Després de més d'un any d'obres , en alguns moments, no poques tensions, aquesta actuació permetrà sobretot la remodelació de tot l'espai viari del port i molt especialment convertir —ara provisionalment i en poc més de dos anys definitivament— la seva primera línia en un passeig marítim quasi totalment per a vianants tal i com correspon a un centre d'activitat turística de la importància del Port de Sóller. Fins divendres a darrera hora una gran quantitat d'operaris treballaven contra rellotge en les dues boques d'accés al túnel i en les obres i vial complementaris. El túnel de Sa Mola té una longitud total de 1.213 metres la qual cosa el converteix en el segon més llarg de l'illa, seguit a distància pels de Son Vic (833 m), Els Vidriers (400 m.), o els dos de Gènova (357 i 255 m.). En total l'excavació del túnel de Sa Mola fa que la suma total de carretera subterrània excavada fins el moment a l'illa de Mallorca sigui de 6.399 metres. El pressupost invertit en l'obra, de moment assumit pel Govern Balear, ha estat de 21'4 milions d'euros i la seva construcció ha suposat l'excavació de 98.073 metres cúbics. Amb la inauguració del túnel de Sa Mola, el Govern Balear ha inaugurat totes les obres incloses dins el conveni de carreteres signat amb el Ministeri de Foment, objecte d'un contenciós entre ambdues administracions. El finançament del Túnel per part de Madrid encara no està assegurat.

NATIVE