Mor Javier Mayol Mundó, president del Tren i impulsor del seu vessant cultural
Diumenge dematí va morir a la clínica de Son Dureta el president del Ferrocarril de Sóller, Javier Mayol Mundó. Mayol, de 47 anys d'edat i pare de dos fills, va morir a la Unitat de Vigilància intensiva com a conseqüència de les gravíssimes ferides sofertes en un accident de trànsit que va patir el dimecres dia 22 a darrera hora del capvespre quan es dirigia cap a Palma en la seva motocicleta. La notícia de la situació crítica de Mayol que va tenir el, encara que ja esperat, fatal desenllaç passades la una de la matinada de diumenge, es va estendre amb rapidesa per la ciutat degut al fet que la seva gestió al capdavant de la companyia ferroviària des de l'any 2002 i d'altres iniciatives empresarials i familiars l'havien convertit, sobretot en els darrers anys, en una persona molt coneguda per la gairebé totalitat dels veïns i molt benvolguda i valorada en el sectors empre arial i cultural illencs. Pel que sembla una patinada de la moto va ocasionar una desafortunada caiguda que va dur el cos de Mayol baix un guardarail metàl·lic situat a uns cinquanta metres de la boca nord del túnel de Sóller. El fet és que Mayol va quedar amb el coll estret sota el metall (que en aquest punt forma una cunya amb el paviment), la qual cosa li va ocasionar les terribles ferides que finalment van causar diumenge el decés. Javier Mayol estava relacionat amb el sector empresarial solleric sobretot a través de l'empresa familiar de creuers, Barcos Azules, que opera des del Port de Sóller realitzant les clàssiques excursions marítimes per la costa de Tramuntana amb una de les flotes de golondrines més importants de les illes. Però és sobretot reconeguda la seva la seva gestió al capdavant del Ferrocarril de Sóller que ocupava des de l'any 2002, quan va assumir la presidència del Consell d'Administració després d'adquirir un paquet d'accions en un moment en el qual la companyia afrontava una de les pitjors crisis de la seva dilatada història. Juntament amb els seus més íntims col·laboradors, també co-propietaris i consellers del Ferrocarril, va aconseguir en primer lloc un ampli acord amb els treballadors de l'empresa als quals va aconseguir implicar en una nova etapa del Tren de Sóller. Una fita molt important va ser aconseguir, l'any 2005 , del Govern Balear presidit per Jaume Matas, una prolongació de la concessió ferroviària Palma-Port de Sóller en favor del Ferrocarril de Sóller S. A. per un nou període de 50 anys, amb el compromís de renovar totalment material i línia i realitzar la necessària modernització d'infrastructures i millorar la seguretat. Projectes ja iniciats i en fase avançada d'execució. Però sense dubte un dels fets diferencials que ha marcat la companyia baix la presidència de Javier Mayol ha estat l'impuls del vessant cultural del Ferrocarril que ha culminat en la constitució de la fundació Tren de'l Art. La institució, de la qual el finat en va ser un dels principals entusiastes, es va crear en el mes de març de l'any passat amb la intenció de promocionar la Vall a través del Tren i de la mà de l'art i la cultura.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De momento no hay comentarios.