El senyal TDT ja es rep amb nitidesa a les zones de Sóller

Després d’uns dies de proves i ajustaments que duguren la decepció a més d’un ja que les condicions anteriors havien empitjorat, des d’aquesta setmana ja es pot veure amb nitidesa el senyal de Televisió Digital Terrestre a totes les zones de Sóller. La posta en marxa de repetidor i l’avenç del Govern per accelerar la recepció a través de la tecnologia digital s’ha notat a totes les llars connectades i especialment a aquelles que fins divendres passat, moment quan es posà en marxa el centre emissor de Sóller, es trobaven situades en zones de fosca. Pel que fa al Port, el Govern manté la previsió de connectar el TDT en un termini d’algunes setmanes.

Precisament el Govern Balear ha anunciat que en breu iniciarà una campanya informativa de cara a l’apagada analògica prevista perl 31 desembre de l’any que ve quan els usuaris que no disposin de receptor TDT deixaran de veure la televisió (exceptuant els canals via satèl·lit).

Per tal de conscienciar la societat d’adaptar-se a la Televisió Digital Terrestre (TDT), destinarà 186.000 euro a aquesta campanya publicitària que du per nom “Tu sense la TDT” i la seva imatge són uns ulls oberts envoltats de fosca, que simbolitza un ciutadà que no s’ha adaptat al nou senyal televisiu i que, en conseqüència, no veu res. L’Executiu autonòmic pagarà 57 anuncis en premsa, 1.485 falques de ràdio, 7.000 cartells publicitaris (que es col·locaran a Palma i a les localitats més importants de les Illes Balears) i 345.000 fullets informatius. Internet no quedarà exclosa d’aquesta campanya i, a més a més de posar publicitat en diverses pàgines web, el Govern n’ha creat una de pròpia amb informació i posarà un número de telèfon per solucionar dubtes. Així mateix, es repartiran 100.000 imants per a les geleres que recordaran les dates de l’apagada, i a diversos mercats de Nadal hi haurà informadors per respondre els dubtes que s’hi puguin plantejar.

De tota manera, la peça estel·lar de la campanya serà un espot de més d’un minut de durada que s’emetrà per televisió i als cinemes (se’n faran 1.200 projeccions en diferents sales). L’anunci està inspirat en el cinema i sembla el tràiler d’una pel·lícula.

NATIVE