El Govern obliga el Tren a mantenir un bus que quasi ningú utilitza

El bus que el Govern ha obligat a posar al Tren de Sóller per «substituir» el ferrocarril mentre duren les obres al túnel -fins al mes de febrer- haurà de seguir operatiu. La Direcció General de Transports ha denegat a la companyia la seva sol·licitud de suprimir aquest servei tot i que l'empresa considera que la línia pública «cobreix la demanda actual» mentre que el substitutori és «altament deficitari».

De fet, durant el mes de novembre el bus habilitat per Ferrocarril de Sóller només ha transportat 488 passatgers i la caixa total ha sumat 736 euros, mentre que el cost del servei és de 500 euros diaris.

Segons les dades a les quals ha tingut accés aquest diari, des que el 7 de novembre es va posar en marxa el servei s'han realitzat 42 expedicions sense cap passatger; 40 amb un sol passatger i 66 expedicions amb entre 2 i 5 passatgers. El dia que s'ha transportat més gent va ser el 10 de novembre amb 38 persones entre tots els viatges d'anada i tornada.

Segons han confirmat fonts de l'empresa, la negativa del Govern a la seva petició suposarà haver de mantenir aquest servei durant tot el mes de desembre i de gener «encara que pràcticament ningú l'utilitzi».

NATIVE